29.8.2010

Syksy tulee

Lomat on nyt sitten loppu ja töihin on palattu. Ulkona ilmakin osoittaa sen, että arki alkaa ja matka kohti talvea. Perjantaina päätin, että myös varautuminen syksyyn pitää aloittaa ja niinpä kävelin lankakaupan kautta kotiin. Matkaan tartui Novitan Crystalia, josta olin päättänyt tehdä pipon ja kaulurin. Lauantain aikana valmistuivat molemmat ja olen oikein tyytyväinen lopputulokseen. Syksy voi tulla!
Mallin on Novitan syksy 2010 lehdestä numero 20
Lankana Novitan Crystal, jota käytin yhteensä 400 g, pipoon reilu 100g ja loput kauluriin
Pipon tein 8 sukkapuikoilla ja kaulurin 10 pyöröpuikoilla.

Kaulurin ohjeesta poikkesin sen verran, että kaulurille tuli pituutta 28 cm ohjeen 18 cm:n sijaan. Jotta kaulurin saa tiiviisti kaulan ympärille, ainakin minun piti laittaa se kaksinkerroin.

10 kommenttia:

  1. Hei! Ajattelin myös itse tehdä kaulurin samaisella ohjeella, mutta jäin miettimään ohjeessa mainittua kaulurin ympärysmittaa (156cm). Tuleeko siitä siis ohjeen mukaan tehtynä sellainen t-o-d-e-l-l-a löysä. Itse kun haikailen sellaisesta joka olisi lähellä kaulaa. Juuri niin kuin sinullakin tuossa kuvassa :)
    Ostin jo vaaleamman langan odottelemaan työn alkua, mutta tuo violettikin näyttää kyllä upealta päälläsi!

    VastaaPoista
  2. Juu kaulurista tulee todella löysä ja ohjeen 18 cm:n korkeus tuntui liian "kapealta", joten sen vuoksi korkeus on minun kaulurissani 28 cm. Kauluria tehdessä en kyllä oikein tajunnut, että millainen siitä tulee, kun en kokeillut sitä välillä kaulaani. Lopputulokseen olen todella tyytyväinen. Siitä tuli loppujen lopuksi juuri sellainen kuin halusin.

    VastaaPoista
  3. Kiitos vastauksesta :) Lähdenkin ostamaan puikkoja ja koska neulon kamalan tiukkaa niin pitänee ostaa ohjeen mukaiset puikot ! Mukavaa syksyä sinulle :)
    t:Outi

    VastaaPoista
  4. Kaunis setti:)
    Ihania koruja olet tehnyt!

    VastaaPoista
  5. Outille: Ole hyvä vaan. Toivottavasti vastaukseni auttoi sinua.

    Lilalle kiitokset kommenteista.

    VastaaPoista
  6. Heips! Hyvännäkönen kauluri ja pipo :) Kattelin kaupassa tuota Crystalia kerällä, mutten uskaltanu ostaa, kun en tienny, miltä näyttää neulottuna. Mut oikein hienolta näyttää, voi ostaa itekin ;)

    VastaaPoista
  7. Tosi hienoa! Minäkin meinaan tehdä sellaisen pipon, mutta väriä pitää vielä miettiä vähän :)

    VastaaPoista
  8. Kauniit ovat. 100 g löytyisi kaapista tuota lilan väristä lankaa mutta se ei taida ihan riittää pipoon?

    VastaaPoista
  9. Etana: minun piposta tuli ehkä vähän liian löysä ja minun pääni koko on aika iso, joen luulisin, että sinulle voisi riittää se 100g. Tarkka langan määrä on minun pipossa 116g.

    VastaaPoista
  10. Ihana kauluri.
    Mulla odottaa tuolla sohvalla 4,5 mm pyöröt ja siihen sopiva lanka tuubikauluria varten, mutta olen ihan solmussa sen kanssa, kun en oikein ymmärrä mitä minun pitäisi tehdä :o)

    VastaaPoista